Osobnost profesionálního kouče
Milí přátelé koučové,
Máte za sebou základní výcvik v koučování, který vás naučil řemeslo a dal vám nástroje k vedení koučovacího rozhovoru. V lepších případech vás také vybavil myšlenkovým zázemím pro práci s lidmi.
Kouzlo a úspěch koučování však spočívá především v osobnosti kouče.
A zde získáváte podstatnou konkurenční výhodu, kterou lze těžko zkopírovat. Vynikajícímu koučování se nemůžete „naučit“, k němu je třeba se dostat dlouhodobou prací na sobě samém.
Zkušenosti nám znovu a znovu ukazují, že profesionalita v koučování je přímo úměrná výši investice do kontinuálního seberozvoje.
Nabízíme vám projít kus této cesty s námi v nadstavbovém výcviku, který je koncipován v souladu s kritérii pro druhý stupeň vzdělávacích programů České asociace koučů (APCP – www.cako.cz).
Program vám nabídne především váš vlastní intenzívní rozvoj formou koučování ve skupině, kdy koučovací rozhovory vede s účastníky supervizor. Budete tedy pracovat na sobě a budete také přítomni práci zkušeného kouče s vašimi kolegy. Kromě toho budete pochopitelně sami koučovat. Cílem je, abyste si dále rozvíjeli svůj vlastní koučovací styl. Ten si rozšíříte o profesionální práci se skupinou. Vybavíme vás také potřebnými kompetencemi pro vlastní koučovací byznys. V neposlední řadě se budeme zabývat nejvyšším kontextem práce s lidmi, kterým je etika. Součástí výcviku jsou supervize se supervizory podle vašeho výběru.
V porovnání se základním Výcvikem koučování Systemického institutu je tento výcvik velmi rozdílný. Účelem základního programu bylo naučit vás řemeslo. Cílem pokračovacího výcviku je rozvinout v prvé řadě vaši osobnost.
Výcvik vedou tito supervizoři:
Akreditovaný profesionální seniorní kouč (ASC)
„Zázraky se dějí.“
Magda Vašáková Loumová
Akreditovaný profesionální seniorní kouč (ASC)
„Ve své hlavě tvořím svůj příběh o světě.“
Ondřej Krása
Akreditovaný profesionální kouč (APC)
„Na šťastné dětství není nikdy pozdě.“
Z referencí
„Výcvik koučování II. naprosto předčil má očekávání. Pracovala jsem sama na sobě a díky sebeuvědomění a vyřešení řady otázek jsem zažila výrazný progres ve všech oblastech mého života.“ (Hana Fialová)
„Pro mne to bylo hlavně o mně a mém růstu a vývoji jako kouče. Mnoho z toho, čím jsme si na kurzu prošli, šlo hluboko pod kůži a nepochybuji, že tam i zůstane.“ (Pavel Křepelka)
Rozsah a struktura výcviku
95 hodin (z toho 15 hodin supervizí), rozdělených jako 5 x 2 dny.
Program
- Hledání vlastní integrity v roli kouče aneb prohlubování osobnostního rozvoje.
- Kdo jsem a jaká je moje cesta?
- Kde je těžiště mojí role kouče?
- Kde jsou mé limity a hraniční témata?
- Jak kultivuji svoji profesionální intuici?
- Mám odvahu pracovat s „těžkými“ tématy?
- Hledání vlastní pozice ve světě etiky.
- Schopnost být přítomný tady a teď aneb práce s vlastním uvědoměním v koučování.
- Co já vnáším do koučování?
- Jak se moje sebe-vědomí odráží v mé práci kouče?
- Umím pozorovat paralelní procesy?
- Jsem si vědom vlastních projekcí, přenosu a protipřenosu?
- Vstupování klientovi do procesu
- Sebezážitky v koučování
Ačkoli sebereflexe v dialogu je základním nástrojem koučování, mnoho se může změnit zásadně rychleji, používáme-li zážitkové formy práce. Jak o ně rozšířit svůj repertoár? Jak se nebát experimentů?
- Vnitřní postoj ve smyslu „deep democracy“ procesu (DDP)
Fenomenologická práce se signály, kdy vytvářím prostor, aby se mohla polarita konfliktu či hranice plně vynořit a mohlo dojít k novému náhledu. DDP je jednak vyjádřením hluboce nehodnotícího postoje, tak zároveň umožnění dát všem částem systému místo či zvědomení a uznání vynořujících se figur či rolí.
- Ovlivnění systému skrze jednotlivce aneb práce s kontextuálním zadavatelem.
Co dělám s vnějšími a vnitřními kontexty ovlivňujícími proces koučování?
Jak zadání ovlivňuje proces?
Systémové myšlení v koučování.
- Čtvrtý rozměr koučování aneb změna v koučování jako fenomén.
Co změnu způsobuje a kdy se děje?
Jak změnu „neprošvihnout“?
Efektivizace cesty klienta k jeho výsledku.
- Vyšší dívčí aneb skupinové koučování.
V čem se vlastně liší individuální a skupinové koučování?
Co dělá interakce a dynamika ve skupině?
Dovednosti a nástroje pro práci s týmem.
- Budování vlastního koučovacího byznysu aneb schopnost získat zakázku vně či uvnitř firmy.
Jak vystihnout výzvy a umět je realizovat?
Co umíme nabídnout nebo jak se umíme prodat?
Esence byznysového myšlení pro kouče.
Úspěšný byznys jako důsledek autenticity.
Program je vysoce sebezážitkový a praktický.
Každé soustředění je věnováno vybraným tématům, ale vždy obsahuje rozhovory supervizora s každým z účastníků – klientů na jejich kontraktu. Tím se ostatní učí přímo z práce supervizora.
Podmínky pro získání certifikátu
- 100%ní docházka na výcvik (možnost placených náhrad)
- 15 hodin supervizí
- Závěrečná práce (8 normostran na téma „Jak se výcvik odrazil v mém životě a v mé práci kouče), schválená vybraným supervizorem
- Plná úhrada výcviku
- Certifikát ze základního výcviku koučování (možnost náhradní zkoušky)
Nemá-li účastník certifikát ze základního výcviku koučování, může ho nahradit zkouškou u některého ze supervizorů výcviku.
Nesplní-li účastník podmínky pro získání certifikátu, může získat osvědčení o účasti a dosaženém plnění.
Termíny, cena a místo konání
Aktuální informace najdete na úvodní stránce tohoto webu.
Dotazy
Vaše případné otázky posílejte na lauritzenova@systemicky-institut.cz.