Čas se učit, anebo včas se učit…jinak?
Buďte efektivnější. Držte vysoké tempo, sledujte konkurenci. Specializujte se. Nefunguje to?
Výborně. Možná právě tohle zjištění povede k Vašemu budoucímu úspěchu. Záleží na ovšem také na Vaší ochotě se z něj učit. Ale pojďme hezky od začátku.
Nemusíme totiž být ekonomové ani špičkoví analytici, aby nám došla drobná chyba v rovnici pravidel dnešního trhu. Zatímco očekávání výkonu roste, zdroje zůstávají stále stejné. Navíc podmínky se stále dynamicky proměňují. Řízení firmy tak dnes předpokládá nikoli trpělivost a znalosti matematika, ale připravenost, odvahu a nasazení kapitána lodi na rozbouřeném moři. Tedy ve zkratce – intuici, otevřenost a schopnost komplexního myšlení. Kde dosud k úspěchu stačila kombinace „sedací části z kamene“ a imperativu „se učit, se učit, se učit“, přichází čas pro „klikaře s nadhledem“, tedy čas pro jiné „učení se“.
Jak toho lze dosáhnout? Podle klasického přístupu je to možné dvěma způsoby. Analyticky, tedy shromažďováním nespočtu teorií a poznatků, či prostým pozorováním, neúčastí. Zatímco první možnost končívá „utonutím“ v detailech, druhá hrozí ignorací blížícího se ledovce k přídi naší lodi. Existuje ale i třetí cesta… (pokračování na webu).
|